Prevence vzniku úzkosti u žáků mladšího školního věkuGarance
15.4.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferÚzkost a strach je naprosto přirozená součást života každého z nás, a každý si tedy dokáže vybavit situaci, ve které tyto emoce někdy zažíval. Dokáže si představit, z čeho má strach, co v něm vyvolává úzkost, jak sám tyto emoce vnitřně prožívá a jak se…
Pojeďte s námi na Letní školu pro pedagogy 2024
15.4.2024, Zdroj: Člověk v tísni
Jste pedagog/pedagožka základní nebo střední školy a rádi byste strávili část léta setkáním s inspirativními lektory a kolegy z ostatních škol?
Umělá inteligence ve školách jako dobrý pomocník, ale zlý pán
12.4.2024, Zdroj: Technická univerzita v Liberci
S umělou inteligencí je potřeba ve výuce počítat a zároveň žákům vysvětlovat etickou a právní stránku výstupů AI. Shodli se na tom řečníci konference. „Úkolem školy je připravit žáky a studenty na život ve světě, kde budou používat umělou inteligenci,…
Jak poznat nadané dítě a jak s ním dále pracovat? ZŠ Konečná Karlovy Vary spojí nově síly s Karlovarskou agenturou rozvoje podnikání
9.4.2024, Zdroj: Krajský úřad Karlovarského kraje
Školy se často zaměřují na děti, které probírané učivo nezvládají. Organizují doučování nebo dávají doplňkové domácí úkoly. Ale co děti, které jsou naopak “napřed”, kterým to “pálí” víc a ve škole se prakticky nudí nebo “stojí na…
MŠMT vydává k Mezinárodnímu dni Romů nové výukové materiály
8.4.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Cílem těchto vzdělávacích materiálů je podpořit interkulturní vzdělávání a výchovu ke vzájemnému respektu a toleranci. Představují cenný zdroj pro učitele a umožňují začlenit témata spojená s romskou kulturou do výuky různých předmětů jako jsou dějepis,…
Základní informace ke spolupráci OSPOD a školyGarance
20.2.2019,
, Zdroj: Verlag DashöferTento text předkládá základní východiska spolupráce školy a orgánů sociálně-právní ochrany dětí (dále „OSPOD”) z hlediska dítěte a jeho potřeb. Popsané postupy a doporučení vycházejí ze zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších…
Role školských poradenských zařízení v inkluzivním vzděláváníGarance
4.9.2019,
, Zdroj: Verlag DashöferŠkolská poradenská zařízení (dále ŠPZ) začala vznikat koncem padesátých let 20. století. Postupně se vytvořila síť pedagogicko-psychologických poraden (dále PPP). Poradenský systém se po roce 1989 rozšířil o nová poradenská pracoviště zaměřená na klienty se…
Pozice a role žáka ve školní tříděGarance
17.10.2019,
, Zdroj: Verlag DashöferDítě, které se na základě povinnosti dané zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, dostaví k zápisu do prvního ročníku základní školy, prochází rituálem…
Osobnost učitele a třídní klimaGarance
4.11.2019,
, Zdroj: Verlag Dashöfer„Učitel je jedním ze základních činitelů vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, spoluzodpovědný za přípravu, řízení, organizaci a výsledky tohoto procesu…” (Průcha, Walterová, Mareš, 2001). Pedagog je jedním ze základních…
Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání v aktuálním znění (po poslední novele č. 423/2023Sb.)Garance
11.1.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferVyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání upravuje:
Základy Gardnerovy teorie mnohočetné inteligence
23.4.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováV budoucnu budou pedagogové nuceni pružněji reagovat a přistupovat k plánování a realizaci témat s přihlédnutím k aktuálnímu složení kolektivu dětí.
Uvádějící učitel a související povinnosti ve školách od 1. 1. 2024
25.4.2024, On-line, JUDr. Hana PolákováNa webináři se dozvíte, jak nejlépe řešit uvádění nových učitelů, jejich adaptační období a zaškolení. Ukážeme Vám, jak tyto procesy začlenit do vnitřních předpisů Vaší školy a jak podporovat nové učitele v jejich profesním růstu.
Vnitřní řád školní družiny
13.5.2024, On-line, Mgr. Marika KropíkováNa tomto webináři Vám představíme, jak může dobře promyšlený vnitřní řád sloužit jako pevný základ pro ochranu všech účastníků vzdělávacího procesu. Budeme se věnovat nejen platným legislativním normám, které formují rámec pro tvorbu takového řádu, ale také Vám ukážeme, jak si ujasnit cíle vnitřního řádu Vaší družiny, aby byla pravidla jasná a srozumitelná pro všechny. Probereme, jak nastavit pravidla vzájemného styku, která podpoří pozitivní klima a spolupráci. Získáte potřebné poznatky pro vytvoření vnitřního řádu, který bude nejen legislativně přesný, ale také funkční, hodnotitelný, vymahatelný a snadno kontrolovatelný.
Pasti a nešvary pedagogických rad
14.5.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováJedná o organizovanou komunikaci se členy pracovního týmu. Pro efektivní poradu potřebujete splnit základní podmínky a postupy. Seznamte se a inspirujte se. Efektivní nástroje interní komunikace, spolupráce a efektivní řízení pedagogického týmu.
Česká školní inspekce a oblast speciálních vzdělávacích potřeb u dětí předškolního věku
3.6.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováPřipravili jsme pro Vás speciál, věnovaný inspekční činnosti, zaměřené na oblast speciálních vzdělávacích potřeb v mateřských školách.