dnes je 23.4.2024

Input:

Začlenění ukrajinských žáků do běžných tříd základní školy - rozcestník na doporučené zdroje metodické podpory

19.10.2022, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1.75
Začlenění ukrajinských žáků do běžných tříd základní školy – rozcestník na doporučené zdroje metodické podpory

PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Text jako rozcestník

Pro potřeby začlenění žáků, kteří nastoupili do českého vzdělávacího systému v důsledku války na Ukrajině, vzniklo velké množství online materiálů. Jejich sledování a procházení vyžaduje mnoho času, a proto vznikl následující text jako rozcestník, který vás nasměruje na doporučené zdroje podle situace a oblasti, kterou konkrétně řešíte.

Metodická podpora NPI

Národní pedagogický institut ČR začal poskytovat metodickou podporu školám ihned v jarních měsících a na přehledném webu ukrajina.npi.cz jsou připraveny metodické a učební materiály, webináře , podcasty a příklady dobré praxe pro všechny stupně vzdělávání od mateřských škol po školy střední. Informace zde naleznou ředitelé, učitelé, vychovatelé, asistenti pedagoga i školní poradenská zařízení. Např. balíček první pomoci obsahuje odkazy na materiály, které mohou usnadnit zvládnutí prvních dnů ve třídě s dětmi bez znalosti češtiny, praktické informace pro učitele obsahují nejen učební materiály, ale zaměřují se i na atmosféru ve třídě a komunikaci, na práci s dezinformacemi a fake news, informace k hodnocení těchto žáků, materiály k výuce češtiny jako druhého jazyka. Ředitelé zde naleznou aktuální informace k legislativě a financím, překlady formulářů pro mateřské, základní a střední školy a pro pedagogicko-psychologické poradny.

Organizace META a podpora prostřednictvím stručných průvodců

Oblasti vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem se dlouhodobě věnuje organizace META, o.p.s., která provozuje webový portál Inkluzivní škola.cz . Ředitelům, pedagogům a asistentům pedagoga nabízí metodickou podporu při zajišťování vzdělávání dětí a žáků a podstatné informace zpracované ve formě stručných průvodců pro ředitele , učitele , či plakátu do sborovny . Pro nastavení vhodné míry podpory učitelé používají pozorování jako metodu pedagogického diagnostikování žáka, a nejen

Nahrávám...
Nahrávám...