22
Plán pedagogické podpory
Mgr. Lenka Štefanová
O plánu pedagogické podpory (PLPP) hovoří § 10 vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů.
PLPP je podpůrným opatřením prvního stupně, které je plně v kompetenci školy. Aby škola mohla PLPP pro žáka vypracovat, není tudíž nutné vyšetření žáka v poradenském zařízení. K vyšetření v poradenském zařízení se přistupuje tehdy, pokud výuka žáka podle PLPP nebyla efektivní a navrhovaná opatření nevedla ke školní úspěšnosti žáka.
K sepsání PLPP se přistupuje zpravidla tehdy, pokud žákovi při vzdělávání nestačí individualizovaná pomoc pedagoga či pedagogů, v případě, že se jich na vzdělávání žáka podílí víc.
Východiskem pro sepsání PLPP je pedagogická diagnostika žáka. Jejími součástmi jsou pozorování žáka, rozhovor se zákonnými zástupci žáka, prověřování dovedností žáka a rozbor jeho práce a případně hodnocení.
PLPP by měl vypracovat pedagog, který se žákem pracuje nejvíce, může a měl by mu pomoci výchovný poradce, případně školní speciální pedagog, pokud ve škole pracuje. Informován by měl být samozřejmě třídní učitel, jehož participace při sestavování PLPP je rovněž přínosná.
PLPP by měl obsahovat údaje o žákovi,…