Startují Týdny mediálního vzdělávání. Nezávislé žurnalistice a posilování mediální gramotnosti se během nich budou věnovat vyučující a vzdělavatelé z rekordních 250 škol a dalších institucí
6.5.2024, Zdroj: Člověk v tísni
Už poosmé pořádá vzdělávací program Jeden svět na školách (JSNS) společnosti Člověk v tísni akci na podporu mediální gramotnosti mladých lidí s názvem Týdny mediálního vzdělávání.
Zapojení regionálního školství do programu ERASMUS+ je nyní snadnější
18.4.2024, Zdroj: Krajský úřad Moravskoslezského kraje
Nová role krajů jakožto koordinátorů projektů Erasmus+ zajišťuje větší podporu kvality a inovací ve vzdělávacích institucích na regionální úrovni. První výsledky lze vidět na příkladech Královéhradeckého a Moravskoslezského kraje, které jako první získaly…
Umělá inteligence ve výuce: praktické materiály na portálu JSNS.CZ vhodné i pro vyučující, kteří s AI začínají
18.4.2024, Zdroj: Člověk v tísni
Generuje texty, vytváří obrázky a videa, umí řídit auta nebo třeba doporučuje, jaký film si na streamovacích platformách pustit jako další. Ano, řeč je o umělé inteligenci.
Školy se v průřezových tématech nově zaměří na oblasti směřující k sobě, ke společnosti a ke světu
18.4.2024, Zdroj: Člověk v tísni
Zapojila ses do tvorby revize rámcových vzdělávacích programů, na jejichž základě školy mohou sestavovat své vlastní školní vzdělávací programy, podle kterých pak vypadá výuka v dané škole. Byla jsi členkou skupiny Národního pedagogického institutu (NPI),…
Prevence vzniku úzkosti u žáků mladšího školního věkuGarance
15.4.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferÚzkost a strach je naprosto přirozená součást života každého z nás, a každý si tedy dokáže vybavit situaci, ve které tyto emoce někdy zažíval. Dokáže si představit, z čeho má strach, co v něm vyvolává úzkost, jak sám tyto emoce vnitřně prožívá a jak se…
Základní informace ke spolupráci OSPOD a školyGarance
20.2.2019,
, Zdroj: Verlag DashöferTento text předkládá základní východiska spolupráce školy a orgánů sociálně-právní ochrany dětí (dále „OSPOD”) z hlediska dítěte a jeho potřeb. Popsané postupy a doporučení vycházejí ze zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších…
Osobnost učitele a třídní klimaGarance
4.11.2019,
, Zdroj: Verlag Dashöfer„Učitel je jedním ze základních činitelů vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, spoluzodpovědný za přípravu, řízení, organizaci a výsledky tohoto procesu…” (Průcha, Walterová, Mareš, 2001). Pedagog je jedním ze základních…
Pozice a role žáka ve školní tříděGarance
17.10.2019,
, Zdroj: Verlag DashöferDítě, které se na základě povinnosti dané zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, dostaví k zápisu do prvního ročníku základní školy, prochází rituálem…
Role školských poradenských zařízení v inkluzivním vzděláváníGarance
4.9.2019,
, Zdroj: Verlag DashöferŠkolská poradenská zařízení (dále ŠPZ) začala vznikat koncem padesátých let 20. století. Postupně se vytvořila síť pedagogicko-psychologických poraden (dále PPP). Poradenský systém se po roce 1989 rozšířil o nová poradenská pracoviště zaměřená na klienty se…
Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání v aktuálním znění (po poslední novele č. 423/2023Sb.)Garance
11.1.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferVyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání upravuje:
Změny financování škol
13.5.2024, On-line, Ing. Petra SchwarzováV roce 2024 stát přikročí k razantním změnám v oblasti financování přímých nákladů ve školství. Na webináři získáte informace o správném výpočtu PHmax, o všech aktuálních změnách financování škol a případných řešeních dopadu úsporných opatření na oblast financování. Také probereme případné změny (škrty) v oblasti financování nepedagogických pracovníků.
Vnitřní řád školní družiny
13.5.2024, On-line, Mgr. Marika KropíkováNa tomto webináři Vám představíme, jak může dobře promyšlený vnitřní řád sloužit jako pevný základ pro ochranu všech účastníků vzdělávacího procesu. Budeme se věnovat nejen platným legislativním normám, které formují rámec pro tvorbu takového řádu, ale také Vám ukážeme, jak si ujasnit cíle vnitřního řádu Vaší družiny, aby byla pravidla jasná a srozumitelná pro všechny. Probereme, jak nastavit pravidla vzájemného styku, která podpoří pozitivní klima a spolupráci. Získáte potřebné poznatky pro vytvoření vnitřního řádu, který bude nejen legislativně přesný, ale také funkční, hodnotitelný, vymahatelný a snadno kontrolovatelný.
Pasti a nešvary pedagogických rad
14.5.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováJedná o organizovanou komunikaci se členy pracovního týmu. Pro efektivní poradu potřebujete splnit základní podmínky a postupy. Seznamte se a inspirujte se. Efektivní nástroje interní komunikace, spolupráce a efektivní řízení pedagogického týmu.
Tvorba vnitřních směrnic ve školách
28.5.2024, On-line, Ing. Eliška HryzlákováZúčastněte se webináře, kde se dozvíte vše o tvorbě a revizi vnitřních směrnic ve školách. Navíc obdržíte praktické příklady vzorů směrnic pro vedení pokladny, hospodaření s FKSP či inventarizaci majetku a závazků.
Česká školní inspekce a oblast speciálních vzdělávacích potřeb u dětí předškolního věku
3.6.2024, On-line, Mgr. Lenka PoláškováPřipravili jsme pro Vás speciál, věnovaný inspekční činnosti, zaměřené na oblast speciálních vzdělávacích potřeb v mateřských školách.